Представники ЮНЕСКО, що входить до ООН та займається питаннями освіти, науки і культури, закликали заборонити використання смартфонів у школах по всьому світу. Це покращить якість навчання та захистить дітей від залякування та переслідування у кіберпросторі, впевнені у відомстві.
Надмірне використання мобільних телефонів безпосередньо пов’язане зі зниженням успішності, а велика кількість проведеного перед екраном часу негативно впливає на емоційну стабільність дітей, йдеться у документі ЮНЕСКО. Заклик до заборони смартфонів означає, що цифрові технології загалом, включаючи ШІ, мають бути підпорядковані «орієнтованому на людину баченню освіти». Вони не можуть витісняти особисте спілкування зі вчителем.
ЮНЕСКО застерігає політиків від бездумного впровадження цифрових технологій, позитивний вплив яких на результати навчання та економічну ефективність легко переоцінити. «Ті, хто закликають до посилення індивідуалізації, можливо, не беруть до уваги саму суть освіти», — наголосили автори доповіді ЮНЕСКО.
Надмірне або неналежне використання учнями технологічних рішень — смартфонів, планшетів чи ноутбуків — може відволікати, заважати чи згубно впливати на процес навчання. Представники відомства навели матеріали масштабних міжнародних дослідницьких проектів, що вказують на «негативний зв’язок» між надмірним застосуванням цифрових технологій та успішністю.
В ЮНЕСКО проаналізували 200 систем освіти по всьому світу та встановили, що кожна шоста країна заборонила використання смартфонів у школі. У Франції відповідна норма працює з 2018 року, у Нідерландах вона набуде чинності у 2024 році. Колишній міністр освіти Великобританії спробував запровадити цю норму у 2021 році по всій країні, але зіткнувся з протидією профспілок, які зазначили, що такі заборони можуть запроваджуватися лише керівництвами освітніх закладів.