МАН школи

Мала академія наук України — загальнодержавний науково-громадський проект, спрямований на пошук, підтримку, сприяння творчому розвитку обдарованих, здібних до наукової діяльності учнів, школярів, студентів. Організаційно-правової форми не має. Діяльність здійснюється на основі наказів органів управління освітою, положень МОН України та рішень Президії Малої академії наук, які через центральний заклад направляються до регіональних підрозділів – територіальних відділень. Територіальні відділення діють як окремі юридичні особи або як структурні підрозділи інших позашкільних, вищих навчальних закладів, установ системи НАН України, МОН України, АПН України. Загальну координацію діяльності і організаційно-методичне керівництво проектом здійснює позашкільний навчальний заклад Мала академія учнівської молоді відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 31. 12. 2004 № 990 „Про вдосконалення діяльності Малої академії наук України”.

Мала академія наук України створювалась і розвивалась під керівництвом Міністерства освіти і науки України за участю Національної академії наук України та її науково-дослідницьких інститутів, вищих навчальних закладів усіх регіонів України.

У 2004 році постала необхідність у створенні єдиного координаційного центру. За ініціативою Президії МАН та за підтримки Міністерства освіти і науки України був створений державний позашкільний навчальний заклад Мала академія наук учнівської молоді, який на сьогодні координує діяльність територіальних відділень, організовує роботу Вищої школи МАН України, всеукраїнські масові заходи, здійснює виплату президентських стипендій кращим учням МАН, переможцям Всеукраїнських конкурсів наукових робіт та олімпіад.

На сьогоднішній день Мала академія наук України об‘єднує 27 територіальних відділень обласного рівня, які керують роботою близько 1000 районних територіальних відділень та наукових товариств учнів.
Основною базою відбору талановитих дітей є система закладів позашкільної освіти (близько 1400 закладів різних напрямків) в яких в позаурочний час навчається понад 1 500 000 учнів (20% школярів). З них, а також з учнів загальноосвітніх шкіл, в яких діють учнівські наукові товариства, щорічно відбираються кращі діти, які виявляють здібності до наукової, експериментальної, дослідницької роботи.
Учні-члени МАН поділяються на слухачів, кандидатів і дійсних членів.

Слухачі: учні 8-11 класів шкіл, учні ПТУ, що виявляють цікавість до наукової діяльності, бажають одержати додаткові знання в окремих галузях науки і беруть участь у роботі секції чи гуртка.
Кандидати у члени МАН: учні гуртків, секцій, що виявляють здібності при поглибленому вивченні наукових дисциплін поза шкільною програмою; схильні до проведення наукових досліджень, технічної творчості; виступають на конференціях, виставках; є призерами олімпіад. Кандидат затверджується президією територіального відділення МАН за пропозицією наукових товариств, секцій, гуртків.
Дійсні члени МАН: кандидати, що мають самостійні наукові праці і навчаються в наукових гуртках і секціях не менше 2-х років.

Пройшовши кількарічну підготовку кращі учні Малої академії приймають участь у щорічному загальнонаціональному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, який проходить в три етапи (місто, область, фінал у Києві). На всіх етапах загальнонаціонального конкурсу-захисту приймають участь близько 100 000 школярів-старшокласників, а до фіналу виходять лише 1000 кращих. Як сам конкурс, так і вся діяльність Малої академії структурована за 6 науковими відділеннями, що включають в себе 40 секцій за майже всіма науковими напрямками. Окрім загальнонаціонального конкурсу учні Малої академії беруть участь в різноманітних обласних, всеукраїнських та міжнародних інтелектуальних конкурсах, турнірах, олімпіадах, фестивалях, експедиціях, семінарах і колоквіумах, виявляючи там чудовий рівень підготовки з базових знань та високі творчі здібності.

На Черкащині є також своє територіальне відділення МАН http://cherkasy.man.gov.ua

Переможці всеукраїнського етапу мають такі ж пільги як і переможці 4 етапу олімпіад.


Підсумки роботи зі здібними та обдарованими учнями

за 2020/2021 навчальний рік

Визначені переможці ІІ (обласного) етапу конкурсу МАН

з/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Місце

Клас

Назва предмета чи конкурсу

Вчитель, який підготував

1

Дудкова Аліна Віталіївна

ІІ

9

Секція екологія “Раціональне поводження з твердими побутовими відходами в місті  Черкаси”

Свояк Марія Іванівна

 

Визначені переможці ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та конкурсів учнівської творчості

 

з/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Місце

Клас

Назва предмета чи конкурсу

Вчитель, який підготував

1

Котляр Олексій Олександрович

І

8

олімпіада з

географії

Дядюшенко Світлана Петрівна

2

Чулкова Яна Андріївна

ІІ

10

олімпіада з

екології

Санжарівська Ольга Олексіївна

3

Котляр Олексій Олександрович

ІІІ

8

олімпіада з

біології

Санжарівська Ольга Олексіївна

4

Автаєва Поліна

ІІІ

4

Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

Іщенко Наталія Петрівна

5

Небесний Віктор Олександрович

ІІІ

5

Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Бойко Світлана Володимирівна