Командний підхід, відданість ідеї спільної роботи, спільна відповідальність, – основні стратегії ефективної співпраці вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі.
Поглибити свої знання та вдосконалити вміння з питань інклюзивного навчання мала можливість спільнота вчителів інклюзивних класів та асистентів учителів Черкаського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей спортивного профілю № 34 #НВК34 під час навчального тренінгу, проведеного комунальною установою «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Черкаської міської ради #ЦПРПП спільно з фахівцями комунальної установи “Інклюзивно-ресурсний центр” Черкаської міської ради відповідно до запиту закладу.
У ході семінару консультант Центру Любов Дмитренко висвітлила питання щодо методичних та педагогічних аспектів організації комфортного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного класу, нормативно-правових засад діяльності асистента вчителя, його функцій та завдань, ведення документації асистентом вчителя, важливості партнерства та комунікації з учителями та всіма учасниками освітнього процесу.
Фахівці КУ «ІРЦ» ЧМР Ірина Молчанова та Віталіна Міщенко закцентували увагу присутніх на важливість індивідуальної програми розвитку в навчанні дитини з ООП, адаптацій та модифікацій навчальних програм, облаштування освітнього середовища та розумного пристосування.
А в практичній частині семінару учасники розглянули структуру та зміст індивідуальної програми розвитку, повправлялися у визначенні адаптацій та модифікацій, отримали чіткі інструкції щодо складання індивідуальної програми розвитку відповідно до психофізичного порушення, освітніх труднощів та рівнів підтримки.
Зустріч відбулася в теплій та дружній атмосфері. Учасники подякували за надану корисну інформацію, змістовні методичні рекомендації та можливість підвищити фахову майстерність.