Риси й цінності покоління Альфа. До чого готуватися роботодавцям?

Поколінням Альфа називають дітей, народжених після 2010-го. Це рік, коли Apple випустила перший iPad, що доволі символічно, адже «альфи» не просто знаються на технологіях, а буквально занурені в них із народження. Ймовірно, це покоління стане заможним, освіченим і технологічно розвиненим. А якими «альфи» будуть у роботі? Що варто знати компаніям про майбутніх працівників, розповідає для HappyMonday психологиня сервісу HoldYou Яна Бабкова.

Які риси притаманні поколінню Альфа

Технології — їхнє все. Згадаймо, наприклад, коли міленіали створили свої перші облікові записи в Instagram: середній вік — 20 років. А представники покоління Альфа мають доступ до інтернету в середньому вже з трьох років! Ігри, відео, програми для розвитку — сучасні діти з народження звикають до зручного, швидкого та якісного цифрового обслуговування.

Кардинально інший підхід до навчання. Покоління Альфа навчається зовсім не так, як інші покоління. Це вже призводить до реформування освіти: аудиторне навчання за структурованими матеріалами зменшується до мінімуму, а популярності набуває інтерактивна освіта з сильною візуальною складовою.

Високі очікування від цифрових платформ. Покоління Альфа має здебільшого лише позитивний користувацький досвід. Для них цифрові платформи — це персоналізований онлайн-простір, бездоганний інтерфейс, передові способи взаємодії тощо. І на менше вони не погодяться.

Нетерплячість і вимогливість. Технології виконують майже всі їхні бажання, а отже, «альфи» набагато більш нетерплячі за інших. Вони очікуватимуть, що кожна їхня потреба буде задоволена, і рішуче висловлюватимуться на захист своїх особистих уподобань.

Що все це означає для роботодавців

«Альфи» не дбатимуть про власну конфіденційність на роботі. Це покоління зростає в дуже відкритому світі, де люди діляться всім про себе в інтернеті. Така відкритість буде як корисною, так і шкідливою для їхніх кар’єр. З одного боку, вся інформація, доступна роботодавцям, може дозволити персоналізувати досвід «альф» та їхні успіхи на роботі. А з іншого боку, через можливість для керівництва якісніше стежити за ефективністю працівників «альфи» можуть відчувати більший тиск.

«Альфи» працюватимуть довше. Щороку середня тривалість життя зростає, а це означає, що покоління Альфа проживе довше за будь-яке інше покоління в історії людства. Відповідно їхня професійна кар’єра теж триватиме довше. Тому вони, ймовірно, більше змінюватимуть вектори розвитку, професії та компанії. І роботодавцям доведеться потурбуватися про кращі умови та вищі виплати, щоб конкурувати за найкращі таланти. 

«Альфи» очікуватимуть на різноманіття. Це покоління звикне до жінок на керівних посадах, рівної оплати праці та не сприйматиме меншини як меншини. Тому компаніям важливо підтримувати різноманіття на роботі вже зараз, оскільки в майбутньому «альфи» вибиратимуть компанію, орієнтуючись на сильну, інноваційну та здорову корпоративну культуру, а різноманітність є частиною її фундаменту.

«Альфи» ставлять технології вище за людську взаємодію. Покоління Альфа має доступ до більшої кількості інформації, ресурсів і людей, ніж будь-яке інше. Воно повністю цифрове, тому спілкуватиметься переважно за допомогою технічних інструментів, а не телефонних дзвінків, зустрічей чи навіть електронних листів. Обмін електронною поштою надто повільний для цього покоління, яке звикло отримувати відповіді миттєво.

«Альфи» мають високі вимоги до технічного забезпечення і робочих процесів. Маючи від народження доступ до швидкого інтернету й можливості миттєво отримувати потрібну інформацію, це покоління не терпітиме застарілу техніку на робочому місці чи погано оптимізовані процеси. Також їх навряд чи влаштують співбесіди у кілька етапів із довгим очікуванням на відповідь. 

«Альфи» будуть постійно прагнути кращого. Представникам покоління Альфа буде важко залишатися лояльним до роботодавця, якщо інші компанії пропонуватимуть їм щось краще. Тому компанії, які хочуть залишатися привабливими для «альф», мають переконатися, що відповідають очікуванням цього покоління, а краще — навіть перевищують їх.

«Альфи» не працюватимуть в компанії, яка не відповідає їхнім цінностям. Представники цього покоління від народження отримують доступ до величезної кількості інформації та формують свої погляди на світ із раннього віку. До того ж вони виховуються в період переоцінки багатьох застарілих думок і загострення соціальних проблем, які потрібно вирішити. Тому «альфи» вимагатимуть від працедавців поділяти їхні цінності — рівність, справедливість, залученість — та не будуть працювати в компанії, яка їхнім цінностям не відповідає. 

Пріоритетними для «альф» будуть компанії, які використовують свій вплив для допомоги іншим та роблять щось, що приносить користь і цінність суспільству. Це саме те покоління працівників-активістів, яке підштовхуватиме компанії до соціальної відповідальності та стане потужною силою добра у світі.