Черкаський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа I-III ступенів - ліцей спортивного профілю №34»
Черкаської міської ради Черкаської області

Освітній омбудсмен про організацію роботи Пунктів Незламності у школах

В Україні почали працювати Пункти Незламності, де навіть попри відключення електроенергії люди зможуть зігрітися, зарядити мобільні пристрої, відпочити, скористатися мобільним зв’язком та інтернетом тощо. Знайти найближчий до вас Пункт Незламності ви зможете на спеціальному сайті. І частина Пунктів розміщена в закладах освіти. Насправді це важлива ініціатива, але директори шкіл та вчителі можуть зіштовхнутися із чималими проблемами під час організації роботи таких Пунктів

Як розповів на своїй Facebook-сторінці освітній омбудсмен Сергій Горбачов, Служба освітнього омбудсмена здійснила докладний пошук нормативних документів та офіційних роз’яснень, які б регламентували роботу пунктів Незламності. На жаль, жодного документа чи роз’яснення, які регулювали б цей процес для закладів освіти, не знайшлося. 

«Зрозуміло, що створення пунктів Незламності – термінова ініціатива, викликана життєвою необхідністю, й часу для розробки необхідних документів було критично мало. Але тепер, коли цей процес набув широкого масштабу, установи та організації потребують роз’яснень і розробки відповідних нормативних документів, щоб діяльність цих пунктів та робота працівників у них була узаконена».

                                      Освітній омбудсмен Сергій Горбачов

Сергій Горбачов звернувся до органів влади, від яких залежить розробка та ухвалення цих документів, розв’язати проблему якомога швидше. Адже у працівників закладів освіти виникає чимало запитань щодо облаштування, роботи та безпеки таких пунктів. Так, Служба освітнього омбудсмена провела невеличке опитування педпрацівників та виявила запитання, які їх наразі найбільше хвилюють:

  • безпека здобувачів освіти, якщо в закладі організоване очне та змішане навчання, що передбачає перебування учнів або вихованців у будівлі;
  • безпека працівників закладів освіти, які забезпечують функціонування пунктів;
  • безпека та збереження обладнання: генераторів, обладнання для забезпечення інтернет-зв’язку тощо.

Також Служба розробила власні рекомендації до облаштування Пунктів Незламності у школах. Зокрема вони радять органам місцевого самоврядування:

  1. Під час вибору будівлі для Пункту Незламності обирати заклади, де можна зробити пункт із окремим входом: так, щоб шляхи дітей та тих, хто користується пунктом, не перетиналися.
  2. Перевіряти та записувати паспортні дані всіх, хто відвідує Пункт Незламності.
  3. Забезпечити заклади освіти, де розташовується пункт, охороною поліції або муніципальною вартою. Або організувати хоча б періодичне відвідування їх правоохоронними органами.
  4. Організувати особливий графік роботи. Наприклад, якщо повітряна тривога триває 2-3 години – пункт не працює. Якщо 4-6 годин – пункт починає працювати після 16.00, коли завершився освітній процес. У випадку блекауту пункт має працювати цілодобово.

Сергій Горбачов звернув увагу на ще одну проблему: під час повітряної тривоги всі мають пройти до укриття. Але заклади освіти організовують навчання так, щоб кількість дітей та працівників, які там перебувають, могли розміститися в укритті. Якщо укриття не розраховано на кількість осіб, які перебувають у приміщенні – це буде становити небезпеку як для учасників освітнього процесу, так і для тих людей, які прийшли до Пункту Незламності. 

Шановні гості нашого сайту! Сайт знаходиться на етапі заповнення та коригування. Якщо знайшли проблему (щось не працює) або відсутня інформація, можете нам підказати. Телефонуйте чи пишіть. Дякуємо!