Черкаський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа I-III ступенів - ліцей спортивного профілю №34»
Черкаської міської ради Черкаської області

7 освітніх трендів 2024 року

2023 рік був складним для української освіти. Проте він ще раз довів: для українських освітян немає нічого неможливого. Вони продовжували навчати дітей попри обстріли, блекаути та неймовірні психологічні й емоційні навантаження. Цей рік, як і попередній, пройшов під знаком змін і гнучкості: вчителі шукали нові рішення, пробували нові методи та прийоми, аби впоратися із головним завданням – із підтримкою української освіти на гідному рівні. 

Що нам та освіті може принести новий 2024 рік? Поговоримо про найгучніші світові освітні тенденції, на які слід звернути увагу просто зараз.

Штучний інтелект

Тепер це не просто тренд. Це один із найголовніших трендів, який змінює світову та вітчизняну освіту просто тут і зараз. І про це насправді експерти говорили (а ми – писали у своїх оглядах) уже кілька років. Але минулоріч штучний інтелект нарешті став доступним для всіх охочих, зокрема і для освітян, які одразу почали експериментувати з ним.

Тепер ми чітко бачимо, що ШІ дійсно допомагає вигадати цікаві завдання до уроків, розробити додаткові матеріали (роздатки, презентації, таблиці тощо), створити тести для перевірки знань, зібрати найкорисніші матеріали за темою та й загалом неабияк спростити життя вчителя.

У 2024 році штучний інтелект продовжить завойовувати світ та активно розвиватися. Він буде присутній на кожному етапі заняття: від створення ідеального саме для конкретних учнів плану уроку до оцінювання навчальних результатів. Експерти прогнозують, що інструментів на основі AI-технологій, розроблених спеціально для освіти, зʼявлятиметься дедалі більше.

Такий інструмент, який допоможе впоратися із багатьма рутинними завданнями, є і в нас. Персональний помічник сучасного вчителя – потужний продукт на базі ШІ, розробленого спеціально для освітян України командою «На Урок». Просто спробуйте! 

Наука про читання

Science of Reading (SoR), тобто наука про читання, стрімко набирає обертів в усьому світі. Вона покликана допомогти зрозуміти когнітивні процеси, необхідні для ефективного розвитку навичок читання. Також SoR зосереджується на особливостях формування навичок читання як для типових, так і для нетипових читачів.

Прихильники SoR наголошують на тому, що насправді читання є надзвичайно складною діяльність, яка залучає більшість розумових і нейронних здібностей. Без розвинених навичок читання неможливо ефективно навчатися, адже саме воно формує академічне та когнітивне зростання, впливає на мотивацію та емоції тощо.

Звісно, ви чули, що за результатами останнього дослідження PISA українські учні, на жаль, мають певні складнощі саме із читанням та розумінням текстів. Насправді проблема глобальна і зараз її намагаються розвʼязати провідні освітні системи світу. Можливо, SoR зможе допомогти в цьому.

Нетрадиційні освітні моделі

Звичний нам формат освіти, здається, стрімко втрачає позиції. Тим часом неабияк зростає популярність персоналізованого навчання, для ефективної реалізації якого розробляють нові та вдосконалюють старі освітні моделі. Так, на Заході набувають популярності мікрошколи, які зазвичай складаються з невеликих груп сімей, що разом працюють над схожими освітніми цілями. 

Не менш цікавими є й самостійне навчання (яке, звісно, працює лише в тому випадку, коли людина дійно хоче вчитися), демократична освіта (коли діти мають абсолютний вибір щодо того, що вони вивчають, як та коли навчаються тощо) та інші моделі. 

Утім, чи здатні вони замінити традиційне навчання? Можливо, 2024 рік допоможе це зрозуміти. 

HyFlex

Модель HyFlex представляє собою навчальний підхід, що використовує елементи гібридного або змішаного навчання у гнучкій структурі курсу. Завдяки цьому учні можуть обирати, як і коли вони будуть відвідувати заняття. Серед основних переваг HyFlex називають:

  • Можливість обирати. Учні мають змогу зробити вибір на користь того способу участі в заняттях (онлайн, офлайн чи асинхронно), який найкразе підходить саме їм. 
  • Доступність. Школярі мають доступ до усіх технологічних ресурсів, що забезпечує рівний доступ до всіх режимів участі.
  • Багаторазовість. Матеріали та елементи навчальної діяльності в кожному форматі фіксуються, тож можуть використовуватися повторно в інших форматах.
  • Рівнозначність. Очікується, що всі учасники освітнього процесу роздумують, сприяють розробці ідей та взаємодіють у процесі навчання.

Гейміфікація

Цей тренд не лише не втрачає позицій, а й продовжує активно розвиватися. Додавання ігрових елементів до навчального процесу дозволяє зробити його більш захопливим і приємним, мотивувати учнів до нових досягень. Освітяни активно використовують гейміфікацію, але експерти впевнені, що у 2024 році її стане ще більше: зокрема, у тренді будуть інтерактивні вікторини, виклики та нагороди, яки допоможуть мотивувати дітей і загалом покращити їхній досвід навчання.

Більше уваги психологічному стану

Школи та навчальні заклади приділятимуть у 2024 році увагу не лише навчальним успіхам, а і психічному здоров’ю та благополуччю учнів. У цьому випадку насамперед йдеться про посилення ролі шкільних психологів, а також про надання школярам ресурсів для боротьби зі стресом, вивчення практик усвідомленості та, звісно, про соціально-емоційне навчання.

Увага на розвиток життєвих навичок

Здається, багато хто погоджується із тим фактом, що зосередження лише на теорії під час навчання не є ефективним рішенням. Не менш важливо підготувати дітей до реального життя, дати їм практичні знання, які точно стануть у пригоді в майбутньому. Недостатньо просто вивчити математичні формули, важливо також розуміти, як використовувати їх у житті (наприклад, вони точно знадобляться, коли вже колишні школярі розраховуватимуть, скільки ж будматеріалів їм потрібно для ремонту квартири). 

Тож освіта дедалі більше зосереджуватиметься на життєвих навичках, даючи практичні знання, такі як управління фінансами, емоційний інтелект і загалом управління дорослим життям. 

2024 рік відкриває чудові перспективи для роботи вчителів та навчання. Упевнені, буде цікаво!

Поговоримо про тенденції в освіті, на які слід звернути увагу в новому році.

2023 рік був складним для української освіти. Проте він ще раз довів: для українських освітян немає нічого неможливого. Вони продовжували навчати дітей попри обстріли, блекаути та неймовірні психологічні й емоційні навантаження. Цей рік, як і попередній, пройшов під знаком змін і гнучкості: вчителі шукали нові рішення, пробували нові методи та прийоми, аби впоратися із головним завданням – із підтримкою української освіти на гідному рівні. 

Що нам та освіті може принести новий 2024 рік? Поговоримо про найгучніші світові освітні тенденції, на які слід звернути увагу просто зараз.

Штучний інтелект

Тепер це не просто тренд. Це один із найголовніших трендів, який змінює світову та вітчизняну освіту просто тут і зараз. І про це насправді експерти говорили (а ми – писали у своїх оглядах) уже кілька років. Але минулоріч штучний інтелект нарешті став доступним для всіх охочих, зокрема і для освітян, які одразу почали експериментувати з ним.

Тепер ми чітко бачимо, що ШІ дійсно допомагає вигадати цікаві завдання до уроків, розробити додаткові матеріали (роздатки, презентації, таблиці тощо), створити тести для перевірки знань, зібрати найкорисніші матеріали за темою та й загалом неабияк спростити життя вчителя.

У 2024 році штучний інтелект продовжить завойовувати світ та активно розвиватися. Він буде присутній на кожному етапі заняття: від створення ідеального саме для конкретних учнів плану уроку до оцінювання навчальних результатів. Експерти прогнозують, що інструментів на основі AI-технологій, розроблених спеціально для освіти, зʼявлятиметься дедалі більше.

Такий інструмент, який допоможе впоратися із багатьма рутинними завданнями, є і в нас. Персональний помічник сучасного вчителя – потужний продукт на базі ШІ, розробленого спеціально для освітян України командою «На Урок». Просто спробуйте! 

Наука про читання

Science of Reading (SoR), тобто наука про читання, стрімко набирає обертів в усьому світі. Вона покликана допомогти зрозуміти когнітивні процеси, необхідні для ефективного розвитку навичок читання. Також SoR зосереджується на особливостях формування навичок читання як для типових, так і для нетипових читачів.

Прихильники SoR наголошують на тому, що насправді читання є надзвичайно складною діяльність, яка залучає більшість розумових і нейронних здібностей. Без розвинених навичок читання неможливо ефективно навчатися, адже саме воно формує академічне та когнітивне зростання, впливає на мотивацію та емоції тощо.

Звісно, ви чули, що за результатами останнього дослідження PISA українські учні, на жаль, мають певні складнощі саме із читанням та розумінням текстів. Насправді проблема глобальна і зараз її намагаються розвʼязати провідні освітні системи світу. Можливо, SoR зможе допомогти в цьому.

Нетрадиційні освітні моделі

Звичний нам формат освіти, здається, стрімко втрачає позиції. Тим часом неабияк зростає популярність персоналізованого навчання, для ефективної реалізації якого розробляють нові та вдосконалюють старі освітні моделі. Так, на Заході набувають популярності мікрошколи, які зазвичай складаються з невеликих груп сімей, що разом працюють над схожими освітніми цілями. 

Не менш цікавими є й самостійне навчання (яке, звісно, працює лише в тому випадку, коли людина дійно хоче вчитися), демократична освіта (коли діти мають абсолютний вибір щодо того, що вони вивчають, як та коли навчаються тощо) та інші моделі. 

Утім, чи здатні вони замінити традиційне навчання? Можливо, 2024 рік допоможе це зрозуміти. 

HyFlex

Модель HyFlex представляє собою навчальний підхід, що використовує елементи гібридного або змішаного навчання у гнучкій структурі курсу. Завдяки цьому учні можуть обирати, як і коли вони будуть відвідувати заняття. Серед основних переваг HyFlex називають:

  • Можливість обирати. Учні мають змогу зробити вибір на користь того способу участі в заняттях (онлайн, офлайн чи асинхронно), який найкразе підходить саме їм. 
  • Доступність. Школярі мають доступ до усіх технологічних ресурсів, що забезпечує рівний доступ до всіх режимів участі.
  • Багаторазовість. Матеріали та елементи навчальної діяльності в кожному форматі фіксуються, тож можуть використовуватися повторно в інших форматах.
  • Рівнозначність. Очікується, що всі учасники освітнього процесу роздумують, сприяють розробці ідей та взаємодіють у процесі навчання.

Гейміфікація

Цей тренд не лише не втрачає позицій, а й продовжує активно розвиватися. Додавання ігрових елементів до навчального процесу дозволяє зробити його більш захопливим і приємним, мотивувати учнів до нових досягень. Освітяни активно використовують гейміфікацію, але експерти впевнені, що у 2024 році її стане ще більше: зокрема, у тренді будуть інтерактивні вікторини, виклики та нагороди, яки допоможуть мотивувати дітей і загалом покращити їхній досвід навчання.

Більше уваги психологічному стану

Школи та навчальні заклади приділятимуть у 2024 році увагу не лише навчальним успіхам, а і психічному здоров’ю та благополуччю учнів. У цьому випадку насамперед йдеться про посилення ролі шкільних психологів, а також про надання школярам ресурсів для боротьби зі стресом, вивчення практик усвідомленості та, звісно, про соціально-емоційне навчання.

Увага на розвиток життєвих навичок

Здається, багато хто погоджується із тим фактом, що зосередження лише на теорії під час навчання не є ефективним рішенням. Не менш важливо підготувати дітей до реального життя, дати їм практичні знання, які точно стануть у пригоді в майбутньому. Недостатньо просто вивчити математичні формули, важливо також розуміти, як використовувати їх у житті (наприклад, вони точно знадобляться, коли вже колишні школярі розраховуватимуть, скільки ж будматеріалів їм потрібно для ремонту квартири). 

Тож освіта дедалі більше зосереджуватиметься на життєвих навичках, даючи практичні знання, такі як управління фінансами, емоційний інтелект і загалом управління дорослим життям. 

2024 рік відкриває чудові перспективи для роботи вчителів та навчання. Упевнені, буде цікаво!

Вакантні місця в НВК №34

1 клас – 4 особи

2 клас – 8 осіб

4 клас – 3 особи

7 клас – 5 осіб

8 клас – 4 особи

9 клас – 5 осіб

11 клас – 10 осіб

В НВК №34 є вакансія заступника директора з господарської діяльності, головного бухгалтера, системного адміністратора та прибиральниці. За детальною інформацією звертатися в приймальню директора чи за номером телефону 38 (063) 892-44-99

Шановні гості нашого сайту! Сайт знаходиться на етапі заповнення та коригування. Якщо знайшли проблему (щось не працює) або відсутня інформація, можете нам підказати. Телефонуйте чи пишіть. Дякуємо!