Засідання №1
Тема. Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.
Форма проведення. Педагогічне коло
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2019-2020 н. р. та затвердити план роботи на 2020-2021 н.р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення першого уроку; проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Дата проведення: Серпень
№ з/ п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
|
Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів за минулий навчальний рік та затвердження плану роботи методоб’ єднання на
2020 – 2021 н. р.
Обговорення методичних рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2020 – 2021 н.р.» Розгляд інструкцій щодо ведення Класного журналу в 1- 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів
Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Календарне планування в початкових класах. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку.
Розподіл доручень між членами МО. Завдання членам МО.
Огляд новинок педагогічної літератури та фахових видань .
Розгляд засобів навчання під час дистанційного навчання. Розроблення пам’ятки «Навчаю дистанційно»
|
Керівник МО
Заступник директора з НВР
Члени МО
Керівник МО, члени МО
Керівник МО
Члени МО
Заступник директора з НВР, керівник МО, члени МО
|



Завдання членам методоб’єднання :
- опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;
- проаналізувати вимоги Державного стандарту, завдань навчальних програм;
- дотримуватися методичних рекомендацій до проведення Першого уроку;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом;
- працювати над ідеєю: «Кабінет – творча лабораторія вчителя!»;
- підготуватися до обміну досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 3 класів»;
- бути готовими взяти участь у майстер-класі «Радо вітаємо на ранковій зустрічі».
Засідання №2
Тема. Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня
Форма проведення. Педагогічні гостини
Мета. Розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ (освітнє середовище, інтегроване навчання, осередки, LEGO); підвищити професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності педагогів,
виховувати інтерес до самовдосконалення.
Дата проведення: _________________________ Жовтень
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальні |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
|
Круглий стіл: «Нова Українська школа – нові стандарти освіти»
Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 3 класів»
Ранкові зустрічі. «Доброго ранку, ми вам раді». Особливості їх проведення.
«Іспит на майстерність» (розв’язування педагогічних ситуацій)
Проведення анкетування «Ставлення членів м/о до інтеграції в освітньому процесі»
Методичні перегуки: «Обговорення матеріалів періодичної преси»
Новини з тематики курсів, вебінарів |
Керівник МО
Учителі 3 класів
Учителі 1-3 класів
Керівник МО, члени МО
Члени МО
Члени МО
Заступник директора з НВР |
Завдання членам методоб’єднання:
- всім членам МО підготуватися до педагогічної виставки з теми: «Мій найкращий урок 2020 – 2021 н. р.»
- підготувати виставку робіт молодших школярів «Моя рожева мрія»;
- працювати над пошуками розвитку творчих здібностей, умінь учнів у процесі навчання ;
- вчителям, що атестуються, підготуватися до проведення творчого звіту;
- вивчати досвід роботи вчителів школи по вихованню підростаючого
покоління.
Засідання №3
Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.
Мовно-літературна освітня галузь
Форма проведення. Методичні посиденьки
Мета. Вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Дата проведення: __________________________ Січень
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
1.
2.
3.
4.
5.
|
Практикум «Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти»
Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі
Методичні поради Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання: – технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно); -групові методи роботи на уроках літера- турного читання та мови.
Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
Експрес – огляд « Радимо прочитати.» Огляд новинок педагогічної літератури. |
Керівник МО
Заступник директора з НВР
Учителі 1-3 класів
Керівник МО, члени МО
Члени МО
Члени методоб’єднання
|
Завдання членам методоб’єднання:
– взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест- урок»;
– ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом- гра для розвитку критичного мислення.
– спланувати тематику самоосвіти на 2021 рік;
– підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математик
Засідання №4
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Форма проведення. Методичний аукціон
Мета. Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: кейс-технологія; «перевернуте навчання»; педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках математики; математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.
Дата проведення: _____________________________ Березень
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні
|
1.
2.
3.
|
Міні-тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»
Аукціон методичних ідей Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: – педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; Практикум «Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO»
|
Керівник МО
Члени МО
Члени МО
|
Завдання членам методоб’єднання:
– ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти в освітньому процесі;
– взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»;
– підготувати звіт «Мої досягнення та творчі напрацювання»;
– підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.
Вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти».
Засідання №5
Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
Форма проведення. Методичний марафон
Мета. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових класів та вихователів ГПД за 2020-2021 навчальний рік, заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, скласти перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.
Дата проведення: ______________________________ Травень
№ з/п | Зміст роботи |
Відповідальні |
1. | Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020-2021 навчальний рік. | Керівник МО |
2. | Звіт учителів «Мої досягнення та творчі напрацювання» | Члени МО |
3. | Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2021-2022 навчальний рік. | Члени МО |
4. | Про порядок закінчення навчального року, проведення навчальних екскурсій в 1-4 класах. | Заступник директора з НВР |
5. | Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах. | Члени МО |
Завдання членам методоб’єднання:
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань
підвищення професійної майстерності;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- займатися самоосвітою.
Методичне об’єднання вчителів початкових класів
Вчителі 1-их класів Нової української школи
План роботи
методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2019 – 2020 навчальний рік
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес»
Завдання методичного об’єднання
вчителів початкових класі
- Перехід на особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи в організації роботи членів ШМО.
- Створення умов для успішного впровадження нового освітнього стандарту на засадах компетентнісного підходу.
- Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.
- Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
- Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів
Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
І. Діагностично-прогностичний напрям:
- створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;
- вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
- створення системи інформаційної підтримки, включаючи ресурси Інтернет;
- стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
- вдосконалення навчально-виховного процесу.
ІІ. Навчально-методичний напрям:
- забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
- моделювання продуктивної технології інноваційного навчально-виховного процесу;
- теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення навчально-виховного процесу;
- використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
- методичний супровід атестації педагогічних кадрів.
ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
- координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
- планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.
Організація самоосвітньої роботи вчителів
Якщо ви маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього світильники.
Томас Фуллер
Самоосвіта педагога – це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта – це свідомий рух
від:
Я – реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я – ретроспективного (яким я був у минулому)
до:
Я – ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я – рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
- вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;
- відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
- періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;
- удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
- систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
- підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.
Робота з молодими спеціалістами
та новими вчителями
Треба багато вчитися,
щоб знати хоч трохи.
Монтеск’є
- Ознайомитися з наказом про наставників для нових вчителів. (вересень)
- Вивчити запити нових вчителів. (вересень)
- Надавати необхідну методичну допомогу та підтримку новим вчителям; консультувати щодо правильного оформлення шкільної документації. (протягом навчального року)
- Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів, їх обговорення. (протягом року)
- Складання рекомендацій щодо самоосвіти. (жовтень)
- Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих знахідок інших вчителів. (протягом року)
- Залучення нових вчителів до методичної, громадської та інших видів роботи в школі. (протягом навчального року)
- Допомога у роботі з “важкими” дітьми та сім’ями. (протягом року)
- Проаналізувати роботу нових вчителів. (травень)
Робота з обдарованими та здібними учнями
У кожній людині – сонце. Тільки дайте йому світити.
Сократ
- Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні ефективні технології навчання.
- Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».
- Продовжити практику складання учнівських порт фоліо, індивідуально-розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.
- Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у міських олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.
- Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів, залучити їх до активної участі у шкільному марафоні «Інтелект. Талант. Духовність.»
- Продовжити практику організації та проведення учнівських авторських виставок «Презентація таланту».
- Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.
- Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.
- Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.
Засідання №1
Тема: Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи . План роботи методичного об’єднання на 2019-2020 н. р.
Серпень
№ з/п |
Зміст роботи |
Форма проведення | Виконавці |
1. | Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2019-2020 навчальний рік. | Звіт | Дерев’янко О.А. |
2. | Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднання на поточний навчальний рік. | Обговорення | члени МО |
3. | Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів:
а) особливості організації освітнього процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2019-2020 н.р.; б)навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-2 класів та 3-4 класів ( оновлена) в) ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів( лист МОН України від 17.08.2016 р. № 1\9-437) г) обговорення формувального оцінювання у 1 та 2 класах; д) аналіз програм, підручників для початкової школи на 2019-2020н.р. е) вимоги до ведення класних журналів.
|
Круглий стіл
Групова консультація |
члени МО |
4. | Розподіл обов’язків між членами методичного об’єднання. | члени МО | |
5. | Затвердження календарних планів на І семестр 2019-2020 н.р. | члени МО |
Завдання членам МО:
Опрацювати:
- Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2019-2020н.р.
2.Інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи.
Засідання №2
Тема: Шляхи, форми і методи удосконалення освітнього процесу. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах.
Адаптація першокласників до шкільного колективу
Жовтень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Професійні вміння вчителя, які гарантують успішне навчання учнів. | Круглий стіл | члени МО |
2. | Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови та літературного читання. | Карусель інновацій | Лут О.М. |
3. | Учнівське самоврядування – найефективніший метод виховання. | Парад порад | Мікульчіна О.В. |
4. | Складання графіка проведення відкритих уроків та виховних заходів вчителями початкових класів. | Групова консультація | члени МО |
5. | Про результати адаптації шестирічок. | Виступ | класоводи
1-х класів |
Завдання членам МО:
- Забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями основ наук.
- Проведення відкритих уроків та виховних заходів із використанням сучасних технологій.
- Контроль за веденням щоденників та зошитів учнями.
- Виготовлення та використання на уроках роздаткового, дидактичного матеріалу для творчого мислення учнів з метою розвитку креативності в процесі навчання.
- Організація роботи з батьками.
- Взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati .
Засідання №3
Тема: Впровадження інноваційних технологій у освітній процес початкової школи.
Січень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Використання інтерактивної дошки у навчанні молодших школярів . | Повідомлення,
консультації |
Церковна О.О. |
2. | Створення умов для розвитку креативності дітей. | Обмін досвідом | члени МО |
3. | Самоосвіта вчителя – необхідна передумова підвищення його педагогічної майстерності. | Доповідь,
обмін досвідом |
Іщенко Н.П. |
4. | Аналіз семестрових контрольних робіт учнів 3-4 класів з основних дисциплін. | Обговорення | класоводи 3-4 класів |
5. | Інклюзія – соціальна модель устрою суспільства. | Досвід роботи |
Завдання членам МО:
- У навчанні вчителям особливу увагу приділяти розвитку зв’язного мовлення в учнів.
- Ознайомлення з новою методичною, науковою та загально педагогічною літературою, новинками художньої літератури на педагогічну тематику.
- Ретельно відпрацьовувати зміст навчального матеріалу, проводити повторення, систематизацію та закріплення вивченого.
Засідання №4
Тема: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Державна підсумкова атестація
Березень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. | Обмін досвідом | Члени МО |
2. | Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра.
Цікавинки з методичної скриньки. |
Досвід роботи
Обговорення |
Пугач В.ДМ..
Члени МО |
3. | Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі. | Круглий стіл | Члени МО |
4. | Нестандартні форми навчання НУШ | Досвід роботи | класоводи 1-х класів |
Завдання членам МО:
- Вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти».
- Скласти графіки проведення річних контрольних робіт для перевірки якості засвоєння програм.
- Організувати індивідуальну роботу з обдарованими дітьми і такими, що мають суттєві прогалини у знаннях.
Засідання №5
Тема: Підсумки роботи МО за 2018-2019 н.р.
Травень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Виховання загальнолюдських цінностей, свідомої дисципліни, культури учнів. | Обмін досвідом | Члени МО |
2. | Рівень знань 4-х класів з математики, та української мови (ДПА) | Звіт
|
Гахова А.О. |
3. | Підсумки роботи МО за 2019-2020 н.р. та перспективне планування роботи на наступний навчальний рік. | Звіт, аукціон ідей | Голова МО
Члени МО |
«Немає і не може бути абстрактного учня… Мистецтво й майстерність навчання й виховання полягає в тому, щоб розкривши сили та можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…» В.О.Сухомлинський
«Кожна дитина особлива і неповторна, як і кожна доросла людина…» О.Я.Савченко
План роботи
методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2018 – 2019 н. рік
Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в освітній процес»
МІСІЯ:
- створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
- забезпечення освітньо-культурних потреб педагогів;
- розробка стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
ВІЗІЯ:
- упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес;
- формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.
Завдання методичного об’єднання
вчителів початкових класів
- Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ШМО.
- Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
- Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
- Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
- Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів
І. Діагностично-прогностичний напрям:
- створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;
- вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
- створення системи інформаційної підтримки вчителів;
- стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
- вдосконалення освітнього процесу.
ІІ. Навчально-методичний напрям:
- забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
- моделювання продуктивної технології інноваційного освітнього процесу;
- теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення освітнього процесу;
- використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
- методичний супровід атестації педагогів.
ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
- координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
- планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в міжатестаційний період.
Організація самоосвітньої роботи вчителів
У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал
Мартін Лютер Кінг
Самоосвіта педагога – це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта – це свідомий рух
від: Я – реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я – ретроспективного (яким я був у минулому)
до: Я – ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я – рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
- знати і розуміти сучасні тенденції розвитку освіти взагалі, початкової зокрема;
- удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
- організовувати свою діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо)
- конструювати та реалізовувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій;
- відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
- проектувати власну програму професійно-особистісного зростання;
- систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
- підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.
Банк даних учителів початкових класів
№ |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Дата наро дження |
Освіта (вища, середня сп.) |
Кваліфікація, спеціальність |
Стаж |
Категорія, звання, нагороди |
|||||||||
1 | Безкоровайна
Валентина Михайлівна |
26.09 .
1968 |
вища | Педагогіка і методика початкового навчаннявчитель
початкових класів |
28 | вища,
«ст. учитель |
|||||||||
2 | Гахова
Аліна Олександрівна |
30.09.
1990 |
вища | вчитель
початкових класів та англійської мов |
6 |
2 категорія | |||||||||
3 |
Дерев’янко Ольга Анатоліївна |
20.09. 1966 |
вища |
Педагогіка і методика початкового навчання
Вчитель Початкових класів |
31 |
Вища, учитель- методист |
|||||||||
4 | Дейнега
Валентина Іванівна |
22.10.
1959 |
вища |
Педагогіка і методика початкового навчання
Вчитель початкових класів |
38 |
Вища, учитель- методист |
|||||||||
5 | Долецька
Лідія Олександрівна |
04.10. 1995 |
вища |
Вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури |
________ |
спеціаліст |
|||||||||
6 | Іщенко
Наталія Петрівна |
06.06.
1979 |
вища | Вчитель початкових класів |
20 |
2 категорія
|
|||||||||
7. |
Лут Оксана Миколаївна |
30.05 1978 |
Вища |
Вчитель початкових класів |
8 |
1 категорія
|
|
||||||||
8 | Ляшко
Юлія Миколаївна |
11.10.
1985 |
Вища | Вчитель початкових класів | 11 | 2 категорія | |||||||||
9 | Мікульчіна
Оксана Василівна |
01.09. 1961 | Вища | вчитель
початкових класів, вч. української мови та літератури |
37 |
вища, учитель-методист |
|
||||||||
10 | Пугач
Валентина Дмитрівна |
16.04. 1958 | Вища | Педагогіка і методика початкового навчаннявчитель початкових класів | 41 |
вища, «ст. учитель |
|
||||||||
11 | Нестеренко
Любов Анатоліївна |
28.09. 1962 | Середн. спец. | вчитель початкових класів | 36 |
11-тий розряд, «ст.учитель» |
|
||||||||
12 | Овчаренко Анжела Вікторівна | 30.09.
1993 |
Вища |
Вчитель початкових класів |
3 |
спеціаліст |
|
||||||||
13 | Церковна Олена Олександрівна | 13.01.
1990 |
Вища | Вчитель початкових класів
Практичний психолог Вчитель англійської мови в початкових класах |
5 |
спеціаліст |
|
||||||||
14 | Чмут
Лариса Іванівна |
10.12. 1961 | Вища, | Педагогіка і методика початкового навчаннявчитель початкових класів | 36 |
Вища, «ст.учитель |
|
||||||||
Робота з молодими спеціалістами
та новими вчителями
Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього світильники.
Томас Фуллер
- Ознайомитися з наказом про наставників для нових вчителів. (вересень)
- Вивчити запити нових вчителів. (вересень)
- Надавати необхідну методичну допомогу та підтримку новим вчителям; консультувати щодо правильного оформлення шкільної документації. (протягом навчального року)
- Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів, їх обговорення. (протягом року)
- Складання рекомендацій щодо самоосвіти. (жовтень)
- Обговорення новинок в освіті, творчих знахідок інших вчителів. (протягом року)
- Залучення нових вчителів до методичної, громадської та інших видів роботи в школі. (протягом навчального року)
- Допомога у роботі з “важкими” дітьми та сім’ями. (протягом року)
- Аналіз роботи нових вчителів. (травень)
Робота з обдарованими та здібними учнями
У кожній людині – сонце.
Тільки дайте йому світити.
Сократ
- Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні технології навчання.
- Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».
- Продовжити практику складання учнівських портфоліо, індивідуально-розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.
- Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у міських олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.
- Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів, залучити їх до активної участі у шкільному марафоні «Інтелект. Талант. Духовність»
- Продовжити практику організації та проведення учнівських авторських виставок «Презентація таланту».
- Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.
- Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.
- Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.
Тематика засідань методичного об`єднання
вчителів початкових класів
на 2018-2019 навчальний рік
Засідання 1
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти
Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра
Конфуцій
- Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік.
- Актуальний діалог.
- Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.
- Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.
- Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
- Державний стандарт початкової освіти;
- Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми;
- Інтеграція та інтегроване навчання;
- Планування тематичного навчання;
- Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
- Актуальний інструктаж.
- Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році;
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
- Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
- Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.
- Практична робота. Складання портрета сучасного педагога.
- Психологічна служба «Моя професія – вчитель». Засоби профілактики та подолання професійного вигорання педагогів.
- Обговорення і коригування річного плану роботи школи на 2018-2019 н.р.
- Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2018-2019 н.р.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
- знати основні положення Концепції «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;
- ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
- ознайомитися з Законом України «Про освіту», прийнятого Верховною Радою України 05.09.2017р., підписаного Президентом України 25.09.2017р.;
- ознайомитися з Листом МОН України №1/9-554 від 13.10.2017 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»;
- ознайомитися з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87;
- опрацювати наказ МОН України від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» (стосується 2-4 класів);
- опрацювати наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 «Про затвердження Типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (стосується 1 класів);
- опрацювати посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;
- ознайомитися з наказом МОН України №137 від 13.02.2018 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи»;
- опрацювати наказ МОН України №283 від 23.03.2018 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
- опрацювати Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018-2019 н. р.»
- опрацювати Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.04.2015 за № 472/26917 та методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018 № 1/9-332);
- взяти до уваги Інформаційне повідомлення Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України б/н від 05.03.2018р. «Перелік навчальних програм. Варіативний складник. Початкова школа»;
- взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ» (стосується 2-4 класів);
- опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р. (стосується 2-4 класів);
- опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
- ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
- ознайомитись з публікаціями на порталі «Нова українська школа»:
- Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
- Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні
- взяти до уваги Лист МОН України від 15.09.2015р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;
- опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;
- опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015 р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
- взяти до уваги постанову Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зі змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 588 від 09.08.2017р.;
- взяти до уваги Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від 05.02.2018р. №2.5-281 «Роз´яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя»;
- взяти до уваги матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа», «НУШ», «На Урок» тощо:
- https://osvitoria.media/experience/sim-pryjomiv-yaki-dopomozhut-vchytelyu-inklyuzyvnogo-klasu/
- http://nus.org.ua/articles/kilka-neochevydnyh-tez-pro-inklyuzyvnu-osvitu/
- https://naurok.com.ua/post/karta-empati-vchimosya-rozumiti-ditey-z-osoblivimi-potrebami
- https://naurok.com.ua/post/gotuetes-do-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi-dekilka-porad-dlya-vas
- https://naurok.com.ua/post/12-praktichnih-idey-z-organizaci-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi
- https://naurok.com.ua/post/12-porad-yaki-dopomozhut-vchitelyu-pidgotuvatis-do-roboti-v-inklyuzivnomu-klasi
- опрацювати літературу з питань самоосвіти вчителя А.Я.Айзенберга, Г.І.Вергелеса, І.Р.Калмикова, А.А.Колесникова, Л.М.Мітіна, С.Лебедєва, Т.М.Левашової, М.М.Лобанова, Л.М.Логутенко, В.Д.Луганського, Б.І.Любімова;
- опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;
- скоригувати індивідуальні педагогічні проблеми, над якими вчителі будуть працювати протягом навчального року;
- спланувати навчально-виховну роботу 1-4 класів на рік, взявши до уваги тематичний підхід до організації навчання;
- підготовка, презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ШМО;
- взяти до уваги поради для вчителя «Управління часом»: https://naurok.com.ua/post/sekreti-upravlinnya-chasom-dlya-vchitelya
https://naurok.com.ua/post/zvichki-yaki-zavazhayut-uchitelevi-lyubiti-svoyu-robotu
Засідання 2
Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь
Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.
Кевін Келлі
- Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
- Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
- Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання:
- технологія «кластера» на уроках літературного читання;
- квестова технологія у навчанні мови і літератури;
- метод проектів на уроках літературного читання.
- технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).
- Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
- взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
- https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati
- вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»: https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv
- опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki
- розробити та провести Тиждень української мови та писемності в початкових класах;
- організувати участь молодших школярів у Всеукраїнських іграх «Соняшник», «Sunflower», інтернет-олімпіаді «На урок», творчих конкурсах юних мовознавців;
- підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі.
Засідання 3
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді
- Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
- Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.
- Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
- кейс-технологія;
- «перевернуте навчання»;
- сторітелінг;
- технологія «боншо»;
- технологія квестів;
- технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
- Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках математики.
- Вивчення математичних понять і закономірностей у проектній діяльності.
- Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України.
- Групові методи роботи на уроках у початковій школі.
- Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
- ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти у навчальний процес:
- https://naurok.com.ua/post/yak-provesti-stem-urok
- вебінар «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках»: https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah
- взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:
- https://naurok.com.ua/post/chomu-lego-u-shkoli-ce-kruto
- https://osvitoria.media/experience/tseglynka-za-tseglynkoyu-yak-vykorystovuvaty-lego-na-urokah/
3) ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya
4) ознайомитися з літературою по впровадженню групових методів навчання:
- Лійметс Т.В. Групова робота на уроці. – К., 2005
- Галіцина Л. Ігри для дорослих. Інтерактивні методи навчання. – К., 2005
- Методичний порадник: форми і методи навчання / укладач Б.О.Житник. – Х.: А.С.К., 2014
- Уваров А.Ю. Кооперація в навчанні: групова робота. – К., 2011
- розробити і провести Тиждень математики в початкових класах;
- організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру», інтернет-олімпіаді «На урок»;
- переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта»;
- підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;
- взаємовідвідування та аналіз уроків членами методоб’єднання;
- участь вчителів у міському тижні педмайстерності.
Засідання 4
Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь
Немає прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.
М. де Монтель
- Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів.
- Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
- Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства.
- Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
- Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
- активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами технології «перевернутий клас»;
- прийом фішбоун;
- прийом «Кубик Блума»;
- використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів.
- Творчі проекти – засіб виховання соціально активної особистості.
- Створення дидактичної картотеки. Екологічні проекти.
- Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.
- Актуальний коментар: ДПА-2019.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
- опрацювати літературу з проблеми формування екологічних умінь молодших школярів:
- Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998
- Пустовіт Г.П. Теоретико-методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1-9 класів у позашкільних навчальних закладах. – Луганськ: Альма-матер, 2004
- Вербицький В.В. Проведення екологічних експериментів, походів, польових практик. – К.: СМП «Аверс», 2003
- Жаркова І. Технологія формування у молодших школярів природничих знань дієво-практичного характеру. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2001
- Коваль Н.С. Самостійна робота учнів на уроках природознавства: посібник для вчителів. – К.: радянська школа, 1982
- підготувати і провести шкільний Тиждень екологічного виховання;
- організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Геліантус», інтернет-олімпіаді «На урок», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «Крок до знань», творчих конкурсах юних екологів;
- опрацювати літературу з питання розвитку критичного мислення молодших школярів:
- Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням критичного мислення / упор.Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.:Вид.гр. «Основа», 2005
- Вукіна Н.В., Дементієвська Н.Л., Суізієнко І.М. Критичне мислення: як цього навчити. – Х., 2007
- Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидав., 2004
- Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій в початкових класах. – Вид.гр. «Основа», 2007
- Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення учнів початкових класів. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2013
- підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо екологічного виховання молодших школярів;
- опрацювати наказ МОН України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2019 році;
- ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров’я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров’я України від 01.02.2013 р. № 72/78);
- учителям 4 класів розробити завдання на державну підсумкову атестацію;
- опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р.
Засідання 5
Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаш
- Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.
- Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ШМО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
- Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
- Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
- Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
Педагогічний тренінг “Сходинки успіху в роботі вчителя”